:: Seri Najwa ::

Tuesday, 10 January 2012

Hati Tercalar , Siapa Yang Tahu ..

Assalamua'laikum kawan-2 .. Entri kali ni ....


Orang kata , bila hati seseorang terluka ,
mungkin ada penawar yg boleh menyembuhkan nya ..
Tapi parut yang tertinggal , siapa
yg bisa menghilangkan nya ?

Aku juga manusia biasa , tidak sehebat Nabi Muhammad
dan tidak secekal permaisuri hidupnya ,
Khadijah Khuwailid . Namun , aku
bisa menjadi sekuat Bilal Bin Rabah , dalam
menghadapi segala siksaan dan tentangan
yang dilempar kan terhadapnya ..
Tetapi , mustahil ..

Kadang2 , aq merasakan hidup ini ,
tidak adil terhadap sesetengah manusia .
Mengapa ada yg mewah , mengapa
ada yg daif ? Tapi suratan takdir yg
telah terpateri , sape yg boleh menghalang ?

Mereka kata nak lihat aq berjaya dlm SPM ,
mereka nak aq berjaya pada msa depan ,
tapi aq merasakan seakan ada titik noktah yg
menjadi penghalang utk aq mencapai semua tu ..

Seorang anak semesti nya mengharapkan
dorongan dari orang sekeliling , utk berjaya .
Tapi di manakah terletak nya semua itu ,
utk diri ku ? Di mana hak aq ?
Aq juga punya hak utk memiliki semua nya ..

Siapa yg tahan bila diri menjadi bahan umpatan ,
...........
Ini bukan lah kemahuan ku ...
Aq mahu hidup normal , bukan
seperti ini ..
Aq mahukan sokongan mereka ,
bukan kemarahan , cacian , mahupun
umpatan tiap2 malam ..
Aq mahu berjaya ..
Aq ingin menjadi anak yg dibanggai oleh ibu bapa .
Tapi , mampukah aku ?

KAWAN-KAWAN
Ape tu ? haha , kawan2 lah ...
kawan2 aq . Sememang nya aq mengharapkan
mereka utk mendengar luahan hati aq ni .

Aq mahu mereka faham , ape konflik yg melanda
aq skrg ni .. Aq sgt2 memerlukan sokongan
mereka pada saat2 genting seperti ni ...
Secara jujur aq aku akui ,
aq mmg dah tak berdaya .. Andai lah
kalo mereka memahami 
situasi ku ini ... :'(

Last sekali , aq nak ucap kan terima kasih
kepada sesiapa yg mmbaca luahan hati
aku yg tak seberapa ni .
Aq hargai sgt :')










Suka Entry saya? Kalau suka Like lah :)

2 Responses ♥:

Zulaikha said...

Sama-sama. hihi. Comment dekat entry saya balikk tau.

Young Girl Dream's said...

haha , oke ..