:: Seri Najwa ::

Saturday, 7 January 2012

Luahan Hati Seorang Hamba

Hari ni seriously aq tak tahu kenape ,
aq dh berubah ker ? Haish ..
Ape ko merapu ni Seri Najwa ?
huhu .. -,-






Aq tak tahu kenape , aq rasa sedih sgt ,
sejak tahun baru ni aq asyik nak 
menangis je tiap-2 mlm .
Pegi sekola kdg-2 , terpaksa
fokus dalam kelas . Ade kwn-2 ,
ade yg membantah tindakan aq ni .

Bila kesedihan mula menyelubungi ,
air mata kan bisa tak tertahan lg ..
Lepas satu , satu masalah .
Aq tersepit . Antara harapan untuk
berjaya demi masa depan , dan juga
niat untuk membantu hamba Allah
di dalam kesusahan ..

Ya Allah , bantu lah hambaMu yg lemah ini .
Aq seakan dh tak
berdaya lg ..
Sape yg mampu untuk membantu ?
Manusia di sekeliling ku
juga manusia biasa .. Mengharap
pada mereka sama lah seperti
menyeksa  diri ku sendiri ..






Suka Entry saya? Kalau suka Like lah :)

18 Responses ♥:

nia marlissa said...

banyakkan bersabar dan tabahkan hati


http://niamarlissa.blogspot.com/2012/01/memang-saya-pendek.html

Nina Anuar said...

sabar yee.. allah akn menolong umatnye yg dlm kesusahan.. insyaallah~ allah akn permudhkn mslh akak..

Young Girl Dream's said...

terima kasih nia marlissa :)

Young Girl Dream's said...

dik nina , hee , biasa lah , mslh hidup . sume org mesty tak terlepas dari masalah kan .. :D

sYiRa LoKMaN said...

sabar! kmu kena kuat! ^_^

Emy Sharmimi Nadia said...

setiap manusia pasti akan merasai kesedihan.. ujian namanya... tabahkan hati.. berdoa dan paling penting hati kena bersih(:

sama-samalah kita menuju kejalan diredhai olehNYA..
insyaALLAH!

Young Girl Dream's said...

syira , terima kasih byk-2 :')

Young Girl Dream's said...

Emy , awk betul ! sy setuju dgn awak !
yang paling penting hati kena bersih , baru segala fikiran akan menjadi positif :)

Niel said...

Banyakkan bersabar ye?
kesian awk.

Young Girl Dream's said...

thanks a lot niel :)
biasa lah , smua org ade masalah masing-2 kan ..

Niel said...

yupp!
mcm niel jugak.hihi

Young Girl Dream's said...

haha , sama-2 niel :D

nyza said...

jangan sedih2. settle kan prob perlahan2. satu2. insyaAllah boleh. be strong okay. :)

Young Girl Dream's said...

mslh mmg tak pernah lepas nyza ..
apa-2 pun terima kasih di atas suggestion anda .. sy hargai sgt2 .. :')

Norlida Ramli said...

tabahkan hati..kuatkan smgt ok!

Young Girl Dream's said...

terima kasih ... huhu , awk mmg baik Norlida :)

Syafiqah Azmi said...

Anda tahu, didalam sebuah Hadis Qudsi, pernah diceritakan bahawa apabila seorang hamba berdoa disertai dengan tangisan, maka ALLAh akan memberitahu dan menyuruh malaikat untuk menangguhkan permintaannya. Kerana apa? Kerana kata ALLAh, ALLAh rindu pada pengaduan yang bersungguh-sungguh seperti itu..

http://thisismetrixit.blogspot.com/2012/01/definitely-desperately-was-trying-to.html

Young Girl Dream's said...

Syafiqah , pendapat awak sungguh bernas . saya amat menyetujuinya ... InsyaAllah kita sama-2 berubah ke arah kebaikan :)