Post Yang Terkini ..

Sunday 5 February 2012

Manusia , bermacam ragam ..

"Even people out there say say something bad about me , don't you ever dare to give something and anything precious for you , to her/him... "

Dari sehari ke sehari kita meniti hidup di muka bumi Tuhan ini , bermacam cubaan , cabaran , pengalaman , serta dugaan yg bakal kita tempuhi . Lumrah hidup manusia sering menjadi bahan...?

Bahan apa ?

Orang kata , hati ibarat cermin . Jika kita menggilapnya , nescaya terang lah ia . Jika sebalik nya ,
maka gelap lah ia .

Apakah semua ini ?

Teringat aku akan bait2 ini ..
"Bagaikan permata, di celahan kaca..."

Ini cuma lah sedikit coretan dari kisah hidup ku ini . Ianya sedikit sebanyak berkait rapat dgn pengalaman hidup yg aku tempuhi . Manusia di sekeliling , bermacam2 ragam . Aku pula , terpaksa  sehaluan dengan mereka. Kalau tidak , pada siapa lagi kita mahu bergantung ? 

Iya , mmg benar , bergantung pada Tuhan yg satu , Allah yg Maha Esa . Namun , hidup di dunia tidak seharus lah bermusuh. Ukhwah yg terjalin kini terpateri seharus nya kita rapat kan lagi . Ukhwah fillah yg tidak ternilai harga nya . :)

*Mengapa ini semua harus berlaku? 

Aku ingin hidup gembira, aq ingin menghabis kan sisa2 hidup di tempat yg bermakna ini ,
dengan penuh keindahan .Mengapa manusia2 di sekeliling ku , tidak pernah memahami aku? Mungkin kah Tuhan memberi ini semua , hanya sekadar ingin menguji keimanan ku? 

Jika benar , aku redha ...


DARI : CORETAN HATI SEORANG GADIS SPM , YANG DALAM KEPILUAN ...

Suka Entry saya? Kalau suka Like lah :)