:: Seri Najwa ::

Saturday, 24 March 2012

Biarlah aku simpan semua ni ..

Kadang2, aku berasa benci dengan kehidupan aku. Aku benci dengan persekitaran aku. Semuanya terasa hambar. Tapi, aku tak boleh BENCI sangat. Bila terlampau benci, itu bermakna seakan aku tak bersyukur dengan kurniaan Tuhan. Bila2 masa Tuhan akan tarik balik kenikmatan yang diberi kalau kita tak reti bersyukur ..



Redha saja lah yang
menjadi kekuatan hidup aku ,
buat masa sekarang ni .
Kenapa aku Benci ?


Setiap manusia ada perasaan benci kan? Benci kepada kejahatan, benci kepada kemungkaran. Itu takpe lah. Tapi macamane pulak kalau kita terasa benci dengan family, mak ayah kita. itu tak bagus kan? Malah berdosa. Yes, i know that. Tapi ...

Meraih simpati ? Tidak sekali-kali .


Aku pun manusia, ada hati, ada perasaan. Kadang2, bila terasa kesunyian, aku perlu kan peneman. Peneman untuk mendengar luahan hati aku nih. Supaya lega sebak di dada, supaya hilang kekusutan yang melanda. Memang benar mengadu kepada Allah yang Maha Esa adalah lebih baik, kerana dia Maha Mendengar. :) Aku insan biasa. Aku percaya, kadang2 bila ujian yang besar menimpa diri seseorang tu, setiap orang semestinya mahukan seseorang untuk berada di sisinya kan?

Cabaran yang datang, bertimpa-timpa.


Kalau takde masalah, kalau takde cabaran dalam hidup seseorang tu, tak bermakna lah kitaran lengkap kehidupan nya. Kosong +  zero !

Sekian , wassalam ..




Coretan hati , dari gadis yang
bakal menghadapi SPM 2012 ..



Suka Entry saya? Kalau suka Like lah :)

5 Responses ♥:

azam said...

luahkan.....jgn simpan

Seri_Najwa95 said...

@azam memang dah luah dah ni :)

faiz fakhirin said...

Perasaan Benci jgn dipendam lama2..ia akan merusakkn jiwa dan pemikiran...banyakkn gelak ketawa dan senyuman..hehe

Seri_Najwa95 said...

hehe, betul lah tu @faiz fakhirin ..

ikha ^_^ said...

Jangan memendam sendirian..