Post Yang Terkini ..

Tuesday 17 April 2012

Persediaan Untuk SPM - Tercapaikah impian mendapat A+?


Salam. Aku dah lama tak online. Dua tiga hari ni aku sibuk risau tentang adik aku yang paling kecil tu. Dia baru lepas kena bedah semalam. Alhamdulillah, semuanya berjalan lancar. Aku kat sekolah pulak duk risau pasal adik aku tu. Sihat ke tidak dia kat hospital tu. Kat kelas pun kadang-2 tak fokus juga, asyik teringat kat adik. Huhu. Fokus Seri, fokus. SPM is around the corner.

Ini lah yang aku ingin capai, dalam hidup aku.
The highest dream, that I want to grab
and ACHIEVE it!

Jika dipermudahkan urusan, InsyaAllah, aku inginkan pencapaian yang cemerlang untuk exam ni. Aku nak berjaya, aku nak bantu keluarga. Aku nak bawa mereka keluar dari kepompong kesusahan ni. Aku taknak dah tengok mak ayah aku hidup bersusah payah macam sekarang ni. Aku anak sulung, dan tanggungjawab aku besar. Aku harus melaksanakan amanah yang dipertanggungjawabkan dan harus memikulnya dengan sebaik mungkin.

Masalah kawan-2 ?
Dah jadi adat hidup remaja kan,, mana mungkin tak terlepas dari belenggu masalah rakan-2 sebaya. Bagi aku, normal lah. Okay, masa dulu-2, aku cepat dan mudah terasa bila seorang member mula perli, pandang sinis ataupun pandang rendah pada aku. Kadang-2 tu aku rasa diri aku ni hina sangat. Siapalah seorang hamba ini, kan? Hanya seorang manusia yang bertaraf rendah. Tapi, aku cuba menoptimiskan fikiran aku. Buang yang keruh, ambillah yang jernih.

Kadang-2, ada juga kawan-2 sekelas yang tanpa sengaja selalu sangat mengguris hati aku ni. Tapi, aku cuma berlagak cool. Padahal dalam hati, tengah menangis teresak-esak. Aku taknak lah dikatakan cengeng depan kawan-2. Tak manis lah nanti , kan? Apa yang aku buat, aku cuma steady, tak menggelabah, dan perlantakkan hidup dorang. Apa dorang nak buat dorang punya suka lah. Yang berdosa orang lain, bukan aku. Ini adalah FAKTA !!

Hidup ni tanpa kawan-2 teramatlah sunyi. Sahabat juga menjadi tunjang kekuatan ketika di dalam kepiluan dan kesedihan. So, ramah-ramahkan diri untuk bersahabat , dan jangan menjadi kera sumbang ya ^^

Masalah Hidup, Masalah Peribadi ?
Itu lain cerita. Everyone has their own problem right? Yang penting cara mereka menyelesaikannya :) 



Suka Entry saya? Kalau suka Like lah :)

8 Responses ♥:

fazzlim said...

akak doakan dik dpt straight A..

insyallah impian dik akan tercapai :p

Young GirlDream said...

@fazzlim terima kasih kak :D

Unknown said...

usaha ye !

Young GirlDream said...

@keli menari sudah pasti ! ^^

affriena said...

gud luck my dear ! :D

Young GirlDream said...

@affriena thanks a lot friend :')

Unknown said...

akak doakan kamu cemerlang dalam SPM.
and bw here :)
semoga adik kamu cepat sembuh yer :)
Amin..

Young GirlDream said...

@Izzah Ab Aziz insyaAllah, mudah-2an kak. :) i'll visit u back sis !