:: Seri Najwa ::

Monday, 30 April 2012

Manusia Memang Cepat Lupa Diri ..


Semua manusia ada hak untuk berubah kan? Aku sendiri pun. Kadang-kadang aku terasa gembira, kecewa teramat pun ada. Aku perlukan sokongan. Aku nak berubah. Aku nak berjaya. Tapi kenapa orang-orang sekeliling aku macam tak pernah nak memahami? Aku ini hanya insan biasa. Yang mudah rebah, yang mudah bangun..




Thanks a lot to this Phrase ! 

Yeahh, Tabah . Mungkin itu sahaja yang boleh, yang mampu dilakukan untuk tahun yang bakal berlalu ini. Aku tahun ni nak SPM, lagi beberapa bulan sahaja lagi. Aku tahu aku boleh. Aku tahu aku boleh berjaya. Tetapi boleh kah aku ingin, aku mahu, sebarang dua kata semangat dari orang-orang sekeliling ku? Berikan lah ku kekuatan untuk menempa kejayaan hidup di dunia, mahupun akhirat Ya Allah...


Alhamdulillah, aku sempurna dari segi fizikal..
Saya nak bertanya kepada anda semua lah kan. Andaikata kita semua ni sebagai manusia dan insan yang sempurna dari segi fizikal, mahupun mental, mengapa kita tidak guna kan sebaik-baiknya? Mengapa ada yang masih melakukan kejahatan, mengapa ada yang masih melakukan pembunuhan, rasuah, dan seumpamanya? Di manakah terletaknya akal yang telah dikurnia kan oleh Yang Maha Wajibul Wujud?




Bayi kecil ini pun masih mampu untuk bersenyum
gembira dan juga
ketawa .. Begitulah hebat nya ciptaan Allah s.w.t ...

Wahai rakan-rakan sekalian, saya menyeru pada anda semua. Jangan mudah berputus asa. Jangan mudah patah semangat. Saya percaya peluang yang besar menanti kita di sana seandainya kita terus berusaha tanpa putus asa. Saya berpegang pada kata-kata ini ---> Prinsip Saya !

" I believe, that nothing is impossible. Just make a great effort in order to achieve success ! "

Sempena bulan Mei ni, saya ada azam baru. Anda pula bagaimana..? :-)


Suka Entry saya? Kalau suka Like lah :)

4 Responses ♥:

Syuhada Nasya said...

sabar selagi mampu.. :)

Yasmin Aris ♥ said...

smoge bulan ni lebih baik dari bulan sebelumnyee ;))

Seri_Najwa95 said...

@Syuhada Nasya sifat sabar sememangnya patut ada dalam diri seseorang demi mempertahan kan kebaikan..

Seri_Najwa95 said...

@Yasmin Aris ♥ mudah-mudahan.. aminn..